شهيد محمد جمالي‌نژاد

پاسدار شهيد محمد جمالي‌نژاد نصرالله‌ آبادي‌ فرزند غلامحسين‌ به‌ سال‌ 1328در روستای شیرترفومن ديده‌ به‌ جهان‌گشود. با محبت‌ها و مهرباني‌هاي‌ مادر و تلاش‌ پدر، بزرگ‌ شد، تا اينكه‌ وارد مدرسه‌ گرديد و تاقبولي‌ ششم‌ ابتدايي‌ قديم‌ به‌ تحصيل‌ پرداخت‌.
شهيد محمد جمالي‌نژاد پس‌ از موفقيت‌ در مقطع‌ ابتدايي‌، ادامه‌ي‌ تحصيل‌ نداد و در كنار خانواده‌ به‌كار و فعاليت‌ پرداخت‌. پس‌ از مدتي‌ ازدواج‌ نمود و تشكيل‌ خانواده‌ داد. زمان‌ سپري‌ شد، تا اينكه‌ به‌عضويت‌ سپاه‌ پاسداران‌ شهرستان‌ اسلام‌ شهر استان‌ تهران‌ درآمد و در اين‌ نهاد انقلابي‌ به‌ فعاليت‌پرداخت‌.
ديري‌ نگذشت‌ كه‌ از اين‌ نهاد عازم‌ جبهه‌ گرديد و به‌ جنگ‌ با عراقي‌ها پرداخت‌. مجاهدت‌هاي‌زيادي‌ در اين‌ راه‌ از خود نشان‌ داد، تا اينكه‌ سرانجام‌ در تاريخ‌ بيست‌ و دوم‌ فروردين‌ 1362 در منطقه‌ي‌ شمال‌ فكه‌، در حال‌ درگيري‌ با نيروهاي‌ دشمن‌،بشهادت رسید وپیکر وی در بهشت‌ زهراي ‌تهران‌ در جوار ديگر شهداي‌ آن‌ ديار به‌ خاك‌ سپرده‌ شد. در حال حاضر‌ همسر وسه‌ فرزند اين‌ شهيدبزرگوار، در تهران‌ سكونت‌ دارند. والدین وی که ساکن روستای شیرتر فومن ساکن بودند هردو درفانی را وداع گفتند.