شهيد علي‌ حسين‌زاده‌

پاسدار شهيد علي‌ حسين‌زاده‌ فرزند ذكريا به‌ سال‌ 1337 در يك‌ خانواده‌ مذهبي‌ در روستاي‌ سند پايين شهرستان فومن‌ پا به‌ هستي‌ گذاشت‌.
در سال‌ 1344 جهت‌ فراگيري‌ دروس‌ ابتدايي‌، به‌ دبستان‌ ابتدايي‌ روستاي‌ سندبالا رفت‌ و دروه رهنمایی تا  سوم‌راهنمايي‌ را در مدرسه‌ راهنمايي‌ توحید فومن أخذ نمود و براي‌ ادامه‌ي‌ تحصيل‌ در رشته‌ي‌ فني‌ حرفه‌اي‌، به‌ رشت‌ رفت‌ و در سال‌ 1358 مدرك‌ ديپلم‌ فني اتومکانیک گرفت‌.
اين‌ شهيد علاوه‌ بر تحصيل‌ علم‌، از كمك‌ و مساعدت‌ به‌ پدر و مادر در كارهاي‌ كشاورزي‌ دريغ‌ نمي‌ورزيد. همزمان‌ با فرياد امت‌ ايران‌ در برابر رژيم‌ پهلوي‌، او جزو نخستين‌ كساني‌ بود كه‌ نداي‌ حق‌طلبانه‌ امام‌ خميني‌ (ره‌) را لبيك‌ گفت‌ و در اعتراضات‌ و راهپيمايي‌ها شركت‌ مي‌كرد.
پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌، شهيد حسين‌زاده‌ فعاليت‌هاي‌ فرهنگي‌ ـ اجتماعي‌ خود را از سنگر مسجد سند پايين‌ آغاز نمود. در اين‌ مرحله‌ حدود يكصد جلد از كتابهاي‌ استاد مطهري‌ و ديگر اساتيد را جهت‌ گسترش‌ فرهنگ‌ ديني‌، به‌ كتابخانه‌ مسجد اميرالمومنين ‌(ع‌) سند پايين‌ دایر نمود كه‌ مورداستفاده‌ بسياري‌ از نوجوانان‌ و جوانان‌ آن‌ روستا قرار گرفت‌ و با فراخواني‌ نسل‌ جوان‌ جهت‌ اداي‌ فرايض‌ ديني‌ مانند: نماز، دعاي‌ كميل‌  
در سال‌ 1359 لباس‌ سبز نهاد سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ شهرستان‌ فومن‌ را بر‌ تن‌ كرد و از اينكه ‌يك‌ پاسدار بود، هميشه‌ افتخار مي‌نمود. با شروع‌ جنگ‌ تحميلي‌ در صحنه‌هاي‌ مختلف‌ جبهه‌ جنگ‌ حضور پيدا نمود و از خود رشادتها نشان‌ داد، تا اينكه‌ سرانجام‌ در ارديبهشت‌ ماه‌ 1361 در عمليات‌ بيت‌المقدس‌ طراح‌ خرمشهر شركت‌ نمود و پس‌ از درگيريهاي‌ بسيار، براثر اصابت‌ خمپاره‌،   در تاريخ‌ دوازدهم‌ ارديبهشت‌ 1361 به‌ شهادت‌ رسيد.
پيكر پاك‌ آن‌ شهيد بي‌سر را در بيست‌ و دوم‌ ارديبهشت‌ ماه‌، در گورستان‌ سند پايين‌ فومن به ‌خاك‌ سپردند.    
 در قسمتي‌ از وصيت‌ نامه‌ اين‌ شهيد مي‌خوانيم‌:
 بسم رب الشهداء والصديقين
 اي اهل ايمان سلاح جنگ برگيريد، آنگاه دسته دسته يا همه به يكبار  براي جهاد و بيرون رويد. دفاع از حق و جنگيدن بر عليه باطل راهي است انتخابي و مسلمان با شهادت خويش گواهي ميدهد كه حق و اسلام پايدار و شيطان و خصم دون رسوا و از بين رفتني است و شهادت راهي است كه مسلم در رابطه با خداي خود و عقيده خويش اين مرگ با شرافت را انتخاب مي كند. مرگ باد بر كساني كه چنين مرگ سرخي را لبيك گفته و براي او لبخندي حسين گونه زدند.
در جبهه نبرد حق و باطل از آغاز آفرينش انسان با به قتل رسيدن حضرت هابيل شروع شده و باطل (شيطان) فاجه هاي غم انگيزي را در طول تاريخ بشريت بوجود آورده است و خود را به گونه هاي مختلفي پديدار نموده است و در مقابل حق و پيام آوران مكتب حيات بخش توحيدي سينه سپر كرده مانند فرعون در مقابل حضرت موسي ابوسفيان و قريش در مقابل حضرت محمد (ص) و يزيد در مقابل حضرت حسين ثارالله در اين قرن شيطان بزرگ آمريكا در مقابل نائب بر حق امام زمان (عج) حضرت خميني اين منجي كشته طوفان زده قرن و پيامبران و رسولان آمده بودند كه راه سعادت كه همانا سبيل خدا و طريق او و گردن نهادن به احكام الهي و رسيدن به سعادت عظماء كه رب العالمين مكررا در قرآن ياد مي كند و انسانها را دعوت به آن نموده است.
بعنوان مثال يكي از واژه هاي مقدس اسلام قربان و قرباني است كه با خداي بزرگ پيمان مي بنديم كه هر گاه تو امر فرمودي (به وسيله ولي امر) بجاي گوسفند خودمان فرزندانمان و تمام آنچه در دنيا متعلق به ما است در راه اجراي دين تو و دستورات الهي تو به قربان گاه خواهيم رفت كه مسلم هر آنچه دارد در تو اي ستارالعيوب به او عطا كرده اي بوسيله اي مي سازد در راه رسيدن به تو و در مواقع ضروري از هر كدام از اين وسايل به نحو احسن استفاده مي نمايد. خدايا مي دانم كه مقام ثروت زيبائي خانواده و... سدهايي براي آزمايش و امتحان مخلوق ناتوان خود قرار داده اي كمك مان كن بتوانيم آزمايشات مشكل تو را به راحتي پشت سر بگذاريم و به اصل خود كه همانا اي خداي بزرگ تو مي باشي برسيم، و براي رسيدن به الله ابتدا بايد او را باور داشت باور داشت كه پيامبر رسول اوست و برگزيده او و باور داشت كه او حاضر و ناظر به اعمال ما است و باور بدارد كه خدايي هست و او حاضر و ناظر به اعمال ما است و باور داشتي او گردن نهادن به فرمان او همانا پياده نمودن احكام روح بخش اوست و عاشقانه مخلصانه دستورات قرآن را اجرا نمايد كه خداوند درباره كساني كه عاشقانه به او و دستورات او گردن مي نهند  
اما در اين دنيا كفر زده و طاغوت زده تنها چيزي كه از دلهاي انسانهاي گمراه بيرون  است. نه اينكه به فكر او و پياده نمودن احكام الهي او كه از طريق پيامبران آورده شده باشند بلكه كمر همت بسته و تصميم قاطع گرفته اند كه اسلام و اسلاميت را نابود و خيال نكنيد كه يك ميليارد مسلمان چقدر مسيحي و پيروان ديگر پيامبران هست نه آنچه در همين پيروان مكتب توحيدي اصلا وجود ندارد اجراي احكام الهي است و در اين دنيا شيطا ن زده و مصيبت زده الخصوص براي مسلماني كه گرسنه زير گنج هاي طلاي سياه خوابيده و   صهيونيست كافر از اين صالح برنده مسلماني بر عليه اسلام و خودشان استفاده مي كنند و تمام نواميس امت اسلامي را بازيچه دست خود كرده اند و در اين دنيا طاعون زده صداي   يك پير مومن يك مسلمان از تبار حسين بلند شده و انقلابي به همت امت شهيد پرور پيرو تشيع سرخ را برانداخته تمام جنايتكاران و سردمداران كفر جهاني بر عليه اين انقلاب بر خاسته اند و هر روز با  حيله هاي مختلف و ظريفي واردعمل مي شوند و گاهي به نام آزادي اسلام استقلال به ما حق   از رهبريت ديني مي زنند گاهي خود را قيم بشر مي خوانند تحريم اقتصادي مي كنند تبليغات سوء مي كنند حمله نظامي مي كنند جنگ داخلي راه مي اندازند اما كفر جهاني بداند كه ان الباطل كان زهق و ما در اين برهه از زمان برخود واجب دانستيم كه بر عليه سردمداران كفر و النهاد به شرك بجنگيم و به ياري حق بشتابيم و اگر نتوانيم دشمن را از بين ببريم لااقل با خون خويش او را رسوا كنيم لكن ضمن خداحافظي نكاتي به شما اي پيروان اسلام و انقلاب اي دوستداران حضرت امام خميني و اي امت شهيد پرور يادآوري مي كنيم به حرف امام با جان و دل توجه نمائيد و او را تنها نگذاريد.
نكند شيطان در جنايتهاي مختلف و حتي با اسم اسلام و اسلاميت و با الفاظي فريبنده شما را بفریبند و وحدت شما امت اسلامي را متلاشي كند كه خواست تمام ابر جنايتكاران از امريكا و شوروي و اسرائيل و... و غيره گرفته  ... از امام جلوتر و يا عقب ترنمانید و توجه داشته باشيد كه بايد در زمان غيبت حضرت مهدي(عج) از امام   معصوم (يعني ولايت فقيه) كه در اين زمان امام خميني پيروي نمائيد. عزيزان من از انقلاب توقع نداشته باشيد كه نان كم شده شكر قند گوشت نداريم براي  نشر احكام الهي و قطع استثمار و استعمار و استكبار بايد تمام مشكلات را تحمل نمود چون آنها نمي خواهند ما استقلال سياسي فرهنگي نظامي اقتصادي داشته باشيم لهذا توطئه مي كنند و بايد نيرنگهاي باطل فشارهاي شيطان بزرگ كوچك صبر و استقامت داشته باشيد. مثل اصحاب صدر اسلام باشيد   و هرگز به نداي ذلت با جاهلان كور و احمق لبيك نگفتند و توجه داشته باشيد كه هيچوقت حادثه كربلا و فاجعه كربلا از فكر و ذهنتان بيرون نرود و هر لحظه آماده باشيد كه به نداي هل من ناصر ينصرني حسين (ع) لبيك بگوئيد و در هر كجا ظلمي ديديد دين را در خطر ديديد بر عليه ظالمان بشوريد و هر جا ديديد كه حاكمان بنام اسلام مي خواهند به اهداف معصوم خويش بر سينه و دين را وسيله به بند كشيدن شما تحريف مي نمايند فرياد بر آوريد و كاخ ظلم و تزوير نيرنگ را بر سر اولياء الشيطان ويران كنيد. عزيزان من نگذاريد دستاوردهاي انقلاب را يك عده منحرف و جاهل به نام كمونيست مجاهد خلق مردمي و... به هدر بدهند و
بدانيد كه خط گروهكهاي منحرف داخلي بيشتر از دشمن خارجي است و هر كجا و هر زمان ديديد اين ملحدان  اين مزدوران شرق و غرب اين ملي گراهاي ضد دين مشغول توطئه چنيني هستند دست آنها را قطع كنيد و اصلا نگذاريد در فكر توطئه چيني باشند به دوستان و خانواده ام توصيه مي كنم بجاي گريه كردن براي من دعا كنند كه خداوند گناهانم را ببخشد و جزء كشته شدگان در راه خداوند انقلاب را جزء شهدا محسوب و با شهيدان صدر اسلام محشور گرداند اين جنگي كه در راه او كرده و جان خود را گذاشته ايم جزء جهاد  مقدس بحساب بياورد. اي خانواده بزرگوارم و اي پدر و مادر عزيزم خوشحال باشيد كه فرزندي در راه خدا امام حسين امام زمان داده ايد و براي امام دعا و انقلاب كار و تلاش كنيد و با دعاهاي شما وفاداري شما به انقلاب و امام انقلاب را تا ظهور حضرت مهدي عج به جبهه رفتيم انشاءالله كه خداوند   شهدا را جزء سربازان اين منجي بزرگ قرار بدهد. عزيزان من همانطور كه امام خميني فرموده است مساجد را خالي نگذاريد و اگر هر ناراحتي و گرفتاري داريد برويد مسجد حل كنيد. 
 والسلام عليكم و رحمته الله و بركاته      16/12/60