شهيد سيدرحيم‌ چشم‌ بر زمين‌

شهيد سيد رحيم‌ چشم‌ بر زمين‌ فرزند شادروان‌ سيدحسين‌ به‌ سال‌ 1347 در روستاي‌ رودبار چيره‌ شهرستان فومن،در خانواده‌اي‌ زحمتكش‌ دیده به جهن گشود. دوران‌ كودكي‌ را در كنار خانواده‌ سپري‌ نمود و در سن‌ پنج‌ سالگي‌ بود كه‌ وجود نازنين‌ پدر را از دست‌ داد و طعم‌ يتيمي‌ را چشيد.
تحصيلات‌ خود را در مدرسه‌ رودبار چيره‌ گشت‌ آغاز نمود و فقط‌ تا پايه‌ سوم‌ ابتدايي‌ به ‌تحصيل‌ پرداخت‌ و در حد خواندن‌ و نوشتن‌ اكتفا نمود. پس‌ از آن‌ به‌ خاطر برخي‌ از مشكلات‌، به ‌كار كشاورزي‌ و دامداري‌ مشغول‌ شد، تا اينكه‌ با گذشت‌ زمان‌، بعنوان‌ مشمول‌ سپاه‌ به‌ خدمت‌ مقدس‌سربازي‌ احضار گرديد و بعد از گذراندن‌ دوره‌ آموزشي‌ 45 روزه، عازم‌ مناطق‌ جنوب‌ و از سربازان‌گردان‌ حضرت‌ ابوالفضل‌ عليه‌ السلام‌ شهرستان‌ فومن‌ از لشكر 105 قدس‌ گرديد كه‌ فرماندهي‌ آن‌ برعهده‌ سردار مجيد مرآت‌ حقّي‌ بود.
شهيد چشم‌ بر زمين‌، مدت زيادي‌ از حضور سبزش‌ در اين‌ گردان‌ نگذشته‌ بود، تا اينكه‌ سرانجام‌ در طي‌ماموريتي‌ كه‌ به‌ اين‌ گردان‌ تحت‌ فرماندهي‌ سردار مرآت‌ در عمليات‌ نصر4 در منطقه‌ي‌ ماووت‌ عراق‌داده‌ شده‌ بود، طي يك‌ درگيري‌ با نيروهاي‌ بعثي‌، مورد اصابت‌ گلوله‌ مستقيم‌ دشمن‌ قرار گرفت‌  ، در تاريخ‌ ششم‌ تير 1366 به‌ فيض‌ شهادت‌ نايل‌ آمد و به‌ كاروان‌ شهدا‌ پيوست‌.
 
 
جسدش‌ بعد از چند روز به‌ زادگاهش‌ منتقل‌ گشت‌ و در نهايت‌ در گورستان‌ رودبار چيره‌ گشت‌ به‌خاك‌ سپرده‌ شد.