شهيد زعفر رحيمي‌

 
 
گروهبان‌ سوم شهيد زعفر رحيمي‌ فرزند رمضان‌ به‌ سال‌ 1345 در روستاي‌ كلرم‌ شهرستان فومن ديده‌ به‌ جهان‌ گشود.روستايي‌ كه‌ اين‌ شهيد در آن‌ پا گذاشت‌، به‌ دور از امكانات‌ و رفاهيات‌ بود و اين‌ شهيد در ميان‌ اين‌كاستي‌ها، به‌ فردي‌ پخته‌ و آگاه‌ مبدل‌ شده‌ بود.
 
 
در سن‌ هفت‌ سالگي‌ بود كه‌ وارد مدرسه‌ شد و با تمامي‌ سختي‌هايي‌ كه‌ در راه رفتن‌ به‌ مدرسه‌ برايش ‌وجود داشت‌، هر روز چندين‌ كيلومتر راه‌ را پياده‌ بين‌ خانه‌ و مدرسه‌ طي‌ مي‌كرد. پس‌ از تحصيل‌ بودكه‌ در سال‌ 65 به‌ خدمت‌ مقدس‌ سربازي‌ شتافت‌ و پس‌ از دوره‌ آموزشي‌ و ديدن دوره‌ كد، به‌ أخذ درجه‌ي‌گروهبان‌ سومي‌ نايل‌ آمد.
 
 
در طي‌ مدت‌ خدمتش‌، دو بار بطور داوطلبانه‌ عازم‌ جبهه‌ شد و هربار در كنار رزمندگان‌، با رشادت‌ و توام‌ با فداكاري‌ بسيار در برابر دشمنان‌ بعثي‌ ايستادگي‌ نمود. در مرحله‌ دوم‌ اعزام‌ خود به‌ جبهه‌، در كردستان‌ مستقر شد و در منطقه‌ي‌ جنگي‌ مريوان‌ مي‌جنگيد، تا اينكه‌ در بيستم‌ ارديبهشت‌ ماه‌1367، پس‌ از چندين‌ ماه‌ حضور مستمر و فعال‌ در جبهه‌، زماني‌ كه‌ بر روي‌ توپ‌ پدافند قرار داشت‌،به‌ شهادت‌ رسيد و گلگون‌ كفن‌ به‌ ديدار حق‌ شتافت‌. مزار شهید در گلزار شهدای کلرم قراردارد.