شهيد رسول‌ روزه‌دار

شهيد رسول‌ روزه‌دار شولمي‌ فرزند عسكر به‌ سال‌ 1346 در روستاي‌ شولم‌ شهرستان فومن گام‌ به‌ گيتي‌ نهاد. بعد از پشت‌سر نهادن‌ دوران‌ كودكي‌ به‌ مدرسه‌ رفت‌ و تا أخذ مدرك‌ سيكل‌ (سوم‌ راهنمايي‌) تحصيل‌ نمود و پس‌ از آن‌، مدتي‌ به‌ كار كشاورزي‌ روي‌ آورد، تا از اين‌ طريق‌ كمك‌ حال‌ خانواده‌ باشد و تا حدي‌ از زحمات‌ پدر و مادرش‌ كاسته‌ گردد.
اين‌ شهيد عزيز در تاريخ‌ 29/4/65، بعنوان‌ مشمول‌ سپاه‌ به‌ جبهه‌هاي‌ جنوب‌ اعزام‌ شد و به‌ جمع‌نيروهاي‌ مسلح‌ كشور كه‌ ابتدا ارتش‌ و بعد سپاهي‌ و بسيجي‌ نيز به‌ جمع‌ آنها افزوده‌ شده‌ بود، پيوست‌تا همچون‌ سدي‌ در برابر تجاوزات‌ نيروهاي‌ عراق‌ كه‌ در آن‌ زمان‌ از كمك‌هاي‌ بي‌دريغ‌ حداقل‌ 36 كشور بهره‌مند مي‌شدند، بايستد و از حريم‌ ميهن‌ اسلامي‌ دفاع‌ نمايد. چند ماهي‌ را در جبهه‌ بسر برد و در چند عمليات‌، حضوري‌ سبز و فعال‌ داشت‌، تا اينكه‌ كمتر از دو هفته‌ پس‌ از توقف‌ عمليات‌ كربلاي‌4 در روزهاي‌ آغازين‌ ديماه‌ 1365، سپاه‌ پاسداران‌ عمليات‌ كربلاي‌ 5 را در ساعت‌ دو بامداد19/10/1365 در منطقه‌ شرق‌ بصره‌ آغاز نمود كه‌ پيروزي‌ ايران‌ را در اين‌ عمليات‌ در پي‌ داشت‌،  شهيد روزه‌دار در تاريخ‌بيست‌ و دوم‌ دي‌ 1365 در محل‌ شلمچه‌  ‌، به‌ فيض‌ شهادت‌ نايل‌آمده‌ بود. مزار این شهید در گلزار شهداء روستای کلرم قراردارد.
در وصيت‌نامه‌اش‌ مي‌خوانيم‌:
«
خداوندا! اگر لیاقت دارم که در راهت کشته شوم بگذار بدنم چنان تکه تکه شود تا در پیش ائمه اطهار امام حسین (ع) سربلند باشم. هر چند که ذره ای نتوانستم در این راه مقدس خدمت کنم . حافظ قرآن باشید و قوامین را مو به مو اجرا کنید. ».