شهيد عباس‌ احمدي‌

شهيد عباس‌ احمدي‌ چيراني‌ فرزند احمد به‌ سال‌ 1335 در روستاي‌ سند پايين‌ شهرستان فومن در خانواده‌اي ‌زحمتكش‌ به‌ دنيا آمد. دوران‌ كودكي‌ را در كنار پدر و مادر سپري‌ نمود و بعد هم‌ همانند هم‌ سن‌ و سالهاي‌ خود، راهي‌ مدرسه‌ جهت‌ آموختن‌ علم‌ و دانش‌ گرديد.
مقطع‌ ابتدايي‌ را با موفقيت‌ طي‌ نمود و پس‌ از آن،‌ وارد دوره‌ راهنمايي‌ شد و فقط‌ تا پايه‌ سوم‌راهنمايي‌ به‌ ادامه‌ي‌ تحصيل‌ پرداخت‌. پس‌ از اين‌ دوره‌، در كنار خانواده‌ ماندگار گرديد و در كنار آنهابه‌ كار و فعاليت‌ پرداخت‌. در سن‌ هيجده‌ سالگي‌ بود كه‌ به‌ خدمت‌ سربازي‌ احضار شد و در طي‌ دوران‌ خدمت‌، عازم‌ مناطق‌ جنگي‌ گرديد، تا از اين‌ راه‌ به‌ دين‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامي‌ كه‌ به‌ رهبري ‌حضرت‌ امام‌ خميني‌ (ره‌) به‌ شكوفايي‌ رسيده‌ بود، خدمتي‌ كرده‌ باشد.
اين‌ شهيد جاويدالاثر، در مدت‌ حضور كوتاه‌ خود در جبهه‌، پس‌ از تلاش‌ و رشادتها، در حالي‌ كه‌ فقط‌ 24 سال‌ از بهار عمرش‌ گذشته‌ بود، در تاريخ‌ دهم‌ آبانماه‌ 1359 در منطقه‌ سوسنگرد براثر تركش‌ خمپاره‌ به‌ مقام‌ والاي‌ شهادت‌ دست‌ يافت‌ و از اين‌ طريق‌، به‌ ديدار معبود خويش‌ شتافت‌. پيكر پاكش‌ بعد از چند روز به‌ زادگاهش‌ منتقل‌ و در گلزار شهداي‌ سند پايين‌ به‌ خاك‌ سپرده‌ شد. ياد اين ‌شهيد و ديگر شهداي‌ سند پايين‌ و بالا گرامي‌ و جاويد باد.