شهيد رحيم‌ محافظت‌ كار

ثقة‌الاسلام‌ شهيد رحيم‌ محافظت‌ كار فرزند سواد به‌ سال‌ 1342 در روستاي‌ خشكنودهان‌  شهرستان فومن چشم‌ به‌روشنايي‌ جهان‌ گشود. پس‌ از گذران‌ دوران‌ كودكي‌ در كنار خانواده‌ كشاورز و مذهبي‌اش‌، واردمدرسه‌ شد و تا أخذ ديپلم‌ اقتصاد به‌ تحصيل‌ پرداخت‌.
در سال‌ آخر دوره‌ راهنمايي‌ بود كه‌ انقلاب‌ به‌ پيروزي‌ رسيد و اين‌ شهيد پس‌ از آن‌، يعني‌ در سالهاي‌كه‌ در دبيرستان‌ لولمان‌ به‌ تحصيل‌ مشغول‌ بود، به‌ عضويت‌ انجمن‌ اسلامي‌ محل‌ و همچنين‌ به‌عضويت‌ پايگاه‌ مقاومت‌ بسيج‌ روستاي‌ خشكنودهان‌ درآمد و در اين‌ دو نهاد به‌ فعاليت‌ پرداخت‌.
بعد از اتمام‌ دوره‌ متوسطه‌، به‌ تحصيل‌ علوم‌ ديني‌ روي‌ آورد و وارد حوزه‌ علميه‌ امام‌ جعفرصادق‌عليه‌ السلام‌ رشت‌ گرديد و طلبه‌ شد. پس‌ از مدتي‌ عازم‌ جبهه‌ گرديد و از آنجايي‌ كه‌ ‌ حرفه‌ رانندگي‌و قايقراني‌ را كه‌ نياز جبهه‌ها بود، آموخته‌ بود. بعد از آموختن‌ اين‌ حرفه‌ها، عازم‌ منطقه‌ي‌ فاو شدو جهت‌ حمل‌ و نقل‌ رزمندگان‌، كمك‌هاي‌ شاياني‌ نمود. مدت‌ زيادي‌ از حضورش‌ در مناطق‌ جنگي‌نگذشته‌ بود كه‌ در حين‌ پيشروي‌ به‌ سوي‌ دشمن‌، در تاريخ‌ بيست‌ و ششم‌ ديماه‌ 1365 در عمليات‌كربلاي‌ 5 در محل‌ شلمچه‌، بر اثر اصابت‌ تركش‌ به‌ صورت‌ به‌ شهادت‌ رسيد و جاودانه‌ شد.
این شهیدهميشه‌ به‌ يادخدا بود و پيوسته‌، خانواده‌اش‌ را نيز در اين‌ باره‌ سفارش‌ مي‌كرد. نماز را در اول‌ وقت‌ بجاي‌ مي‌آوردو هميشه‌ آرزوي‌ زيارت‌ امام‌ حسين‌ عليه‌ السلام‌ را داشت‌. در مجالسي‌ كه‌ صحبت‌ از باطل‌ بود،شركت‌ نمي‌كرد و هميشه‌ از حق‌ مي‌گفت‌. به‌ بستگانش‌ توصيه‌ مي‌كرد كه‌ غيبت‌ نكنند و هرگز، غيبت‌نيز گوش‌ ندهند و خود نيز چنين‌ بود. او مرد عمل‌ بود و به‌ خاطر ايده‌ و عملش‌ در راه‌ خدا، جان‌ خودرا نثار دين‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامي‌ نمود.
در قسمتي‌ از وصيت‌نامه‌اش‌ آورده‌ است‌:
«از شما برادران‌ و خواهران‌ مي‌خواهم‌ كه‌ فرزندان‌ خود راطوري‌ تربيت‌ كنيد كه‌ بتوانند به‌ سعادت‌ برسند و راه‌ حقيقت‌ را باز شناسند و زينب‌ گونه‌ باشند كه‌ عاليترين‌ نمونه‌ در اسلام‌ است‌. اگر مي‌خواهيد، رزمندگان‌ و شهدا از شما راضي‌ باشند، حجاب ‌اسلامي‌ را حفظ‌ كنيد كه‌ حفظ‌ حجاب‌ شما در مقابل‌ دشمنان‌، برنده‌تر از سلاح‌ ما در جبهه‌ها است‌...».  مزار اين‌ طلبه‌ شهيد در گلزار شهداي‌ مسجد جامع‌ خشكنودهان‌ بالا قرار دارد،