شهيد كاظم‌ محسني‌
سرباز وظيفه‌ شهيد كاظم‌ (كاسگل‌) محسني‌ مالواني‌خطیب گورابشهرستان فومن ديده‌به‌ هستي‌ گشود. پس‌ از گذراندن‌ دوران‌ خردسالي‌، وارد مدرسه‌ شد و با جديت‌ و پشتكاري‌ كه‌ داشت‌، به‌ أخذ مدرك‌ ديپلم‌ نايل‌ آمد. بعد از تحصيل‌ به‌ خدمت‌ رفت‌ و در اوايل‌ خدمتش‌ بود كه‌ بنابرضرورت‌، به‌ مناطق‌ جنگي‌ كشور فرستاده‌ شد. اين‌ سرباز اسلام،‌ سرانجام‌ در بيست‌ و يكم‌ آبان‌ 1361در منطقه‌ي‌ كوشك‌ در عمليات‌ موسوم‌ به‌ «محرم»،‌ شهد شيرين‌ شهادت‌ را نوشيد و جاودانه‌ شد. و پيكرش  بعداز تشیع باشکوه در گلزار خطیب گوراب به‌ خاك‌ سپرده شد.فرزند اكبر به‌ سال‌ 1340 در روستاي‌
در وصيت‌نامه‌اش‌ مي‌خوانيم‌:
«يك‌ توصيه‌ دارم‌ به‌ كسانيكه‌ هنوز به‌ جهان‌ غيب‌ و روز معاد ايمان‌نياورده‌اند و هنوز از مرگ‌ مي‌ترسند. برادران‌ و خواهران‌، راه‌ را قرآن‌ نشان‌ داده‌، منحرف‌ نشويد و راه‌صراط‌ مستقيم‌ را پيدا كنيد».
 
متن کامل وصیت نامه 
وصيت نا مه ام را با نام خدا شروع كردم كه هر كس آن را مي خواند هيچ وقت خدا را از ياد نبرد. شايد چيزهايي را كه مي خواهم بگويم آنها را شنيده باشيد ولي شايد شيرين باشد سخنان آخر عمر يك بنده خدا را بدانيد من و هر آنكس كه وصيت نامه بنويسد به اين اميد است كه شما كه زنده ايد آن را بخوانيد و به آن عمل كنيد. يك توصيه دارم به كساني كه هنوز به جهان غيب و روز معاد ايمان نياورده اند و هنوز از مرگ مي ترسند قرآن كريم مي فرمايد:(كَيَفَ تَكفُرونَ باالله ثُمّ يُُحييكُم ثُمّ ِاليهِ تُرجَعون) برادران و خواهران راه را قرآن نشان داده منحرف نشويد و راه (صراط مستقيم) را پيدا كنيد . پس حالا كه ما مي دانيم همه بايد به سوي خدا بازگشت كنيم چرا جان خود ر فداي دين خدا نكنيم ما كه چيزي از خودمان نداريم نه آمدن دست خودمان است و نه رفتن مان و ماندن، پس همه چيز از خداست و براي خداست برادران و خواهران ، حب دنيا شما را گول نزند كه بالاخره عمر شما روزي به پايان مي رسد و در آنجاست كه ديگر كسي نيست به فرياد ما برسد و آنجا يعني روز معاد است.
به دوستانم توصيه مي كنم كه با خود تنها شده و روح خود را پرورش دهند و توشه خود را جمع كنند و با عشق به الله و با قلبي خالص و با نيتي پاك و با ديدي وسيع و با عملي به دور از ريا و با اشكي سرازير هميشه آماده باشيد چرا كه هر آن انسان ممكن است بميرد و مورد سوال پروردگار جهان قرار گيرد. برادران و خواهران بيشتر به نمازهايتان اهميت دهيد و دعا را از ياد نبريد و در قلبتان با خدا سخن بگوئيد و هميشه خدا را در نظر بداريد و در تمام كارهايتان خدا را در نظر داشته باشيد كه الله يعلم و هر وقت بر شما فشار مي آيد در نمازتان از خدا كمك بخواهيد و صبر را پيشه خود كنيد چناچه قر؟آن مي فرمايد( يا ايها الذين امنو استعينوا بالصبر و الصلوة ان الله مع الصابرين)
چند توصيه براي خانواده ام : نماز شب را حتمآ بپا داريد و در دعاهاي كميل شركت كنيد و اشك بريزيد و از خدا طلب مغفرت كنيد و حتمآ براي بخشش گناهان من دعا كنيد. ضمنآ مرا با لباس و بدون غسل دفن كنيد. البته با در نظر گرفتن مسائل شرعيه( اگر در ميدان شهيد شدم) يادتان نرود كه هر پنج شنبه منتظر شما هستم حتما به من سر بزنيد . و قدر امام امت را بدانيد و امام را دعا كنيد كه هر چه داريم از امام امت است.   خدايا!خدايا! تا انقلاب مهدي تو را به جان مهدي خميني را نگه دار