شهيد عنايت‌ الله‌ محمدي‌

شهيد عنايت‌ الله‌ محمدي‌ عليسرايي‌ فرزند رجب‌ به‌ سال‌ 1345 در روستاي‌ شكالگوراب‌ بالا قدم‌ به‌جهان‌ گذارد. دوران‌ كودكي‌ را در كنار خانواده‌ كشاورز و مذهبي اش‌ سپري‌ ساخت‌، تا اينكه‌ وارد مدرسه‌ گرديد و تا أخذ مدرك‌ سيكل‌ به‌ پيش‌ رفت‌.
و تحصيل خود را ‌تا اول دبیرستان ادامه داد ولی به علت مشکلاتی درس را رها کرد و با توجه به بضاعت کم اقتصادی خانواده به امور کشاورزی با پدر کمک میکرد او علاقه زیادی به کارهای عملی و ساخت بعضی از صنایع دستی می پرداخت ، تا اينكه‌ از طريق‌ سپاه‌ فومن‌ به‌ سوي‌ جبهه‌هاي‌ نور عليه‌ ظلمت‌ رهسپار شد در یکی از مراحلی که به مرخصی آمده بود و آخرین مرخصی او هم بود به مزار 4 شهید روستا رفت و به دوستان خود گفته بود من  پنجمین شهید این روستا خواهم بود که اینچنین هم شدو سرانجام‌ در بيست‌ ودوم‌ اسفند 1365 در عمليات‌ كربلاي‌ 5 در منطقه‌ شلمچه‌ به‌ شهادت‌ رسيد و آسماني‌ گردید. پیکرش بعداز تشیع باشکوه در زادگاهش بخاک سپرده شد.
در بخشي‌ از وصيت‌نامه‌اش‌ مي‌نويسد:
«برادران‌ عزيزم‌، من‌ به‌ عنوان‌ يك‌ برادر كوچك‌ به‌ شماسفارش‌ مي‌كنم‌ كه‌ وحدت‌ خود را همچنان‌ حفظ‌ كنيد. مبادا غفلت‌ كنيد كه‌ دشمن‌ در كمين‌است‌...».