شهيد علي‌ اصفهاني‌نژاد

 

شهيد علي‌ اصفهاني‌نژاد فومني‌  فرزند احمد و بانو معزز رجيبيون‌ به‌ سال‌ 1339 در شهر شهيد پرور فومن‌، چشم‌ به‌ جهان‌ گشود.
تحصيلات‌ خود را تا دوره‌ متوسطه‌ در شهر فومن‌ به‌ پايان‌ رسانيد و پس‌ از آن‌ موفق‌ به‌ ورد به ‌دانشسراي‌ مقدماتي‌ گرديد. در بيست‌ و سوم‌ مهر 1359 به‌ استخدام‌ آموزش‌ و پرورش‌ درآمد و از آن‌پس‌، بعنوان‌ معلم‌ ديني‌ در دبستان‌ها مشغول‌ تدريس‌ شد.
بعد از تشكيل‌ نهاد بسيج‌، به‌ عضويت‌ اين‌ نهاد درآمد و مدتها عضو شوراي‌ آن‌ و همچنين‌ در قسمت‌ تبليغات‌ آن‌ نيز فعاليت‌ مستمر داشت‌. پس‌ از شروع‌ جنگ‌ تحميلي‌، از طريق‌ سپاه‌ فومن‌ بعنوان‌ عضو بسيج‌ اين‌ نهاد، به‌ پايگاه‌ شهيد بهشتي‌ اهواز منتقل‌ شد و در مناطق‌ جنگي‌ اين‌ خطه به‌ جنگ‌ با دشمن‌ بعثي‌ پرداخت‌. مدتي‌ از حضور سبز او در ميادين‌ نبرد نگذشته‌ بود كه‌ اين‌ رزمنده‌ جان‌ بركف،‌ در سي‌ و يكم‌ تير 1361 در عمليات‌ رمضان‌ براثر اصابت‌ تير در جبهه‌ي‌ شط‌‌العرب‌ به‌ درجه‌ رفيع ‌شهادت‌ نايل‌ گرديد و آسماني‌ شد. ستاد معراج‌ الشهداي اهواز، پيكر پاكش‌ را تحويل‌ بنياد شهيد شهرستان‌ فومن‌ داد و در نهايت‌، بعد از مراسم‌ تشييع‌ توسط‌ اهالي‌ فومن‌، در زادگاهش‌ به‌ خاك‌ سپرده‌شد.
در فرازي‌ از وصيت‌ نامه‌ي‌ اين‌ معلم‌ شهيد مي‌خوانيم‌: «...عزيزان‌ من‌ اگر خدا در راه‌ خود را ارزاني‌ من‌ نمود، از شما مي‌خواهم‌ كه‌ در فراغم‌ صبر داشته‌ باشيد. نكنيد اعمالي‌ را كه‌ دشمن‌ از آن‌ خوشحال‌ بشود. هر قطره‌ اشكي‌ از شما و هر زاري‌ از شما، منافقان‌ سيه‌ دل‌ و كافران‌ را خوشحال‌ خواهد نمود. چون‌ كوه‌ استوار و پرصلابت‌، در برابر تمامي‌ گرد بادهاي‌ حوادث‌ زندگي‌ باشيد...».
******************************

وصیت نامه شهید

با درود بر محمد (ص) پیام آور توحید که درس خداشناسی و حقانیت الهی را آموخت و با درود بر حسین(ع) سرور آزادگان که با خون سرخش در سرزمین تفتیده کربلا بر این حقانیت صحه گذاشت و با رود بر خمینی بت شکن از تبار جدش حسین(ع) و از آل محمد (ص) به فهماند که چگونه شیعه خاندان نبوت و امامت باشیم.
درود و سلام بر شهیدان این شیفتگان لقاالله که با نثار خون مبارکشان درخت اسلام عزیز را آبیاری کردند تا از نسیم خوش آن هزاران عاشق دیگر با الهام از عطر الهیش پر شتاب بسوی معبود پر کشیدند.
اینک که امپریالیسم جنایتکار امریکا در پی مقاصد شوم استعماری خود هر روز بر توطئه های خویش می افزاید زمانیکه قدرتهای شیطانی بر علیه انقلاب مقدس اسلامیمان بسیج شده اند تا از خونبهای شهیدان بهره برده بر استضعاف ملت محروم و ستمدیده ما بیفزایند رسالت ملت مسلنان ما بر آن است تا با تمام قوا از مال و جان خود بر علیه تمامی مستکبران بشویند و لحظه ای از کید این سیاست بازان روسیاه غافل نباشند دوام و گسترش انقلاب خونبارمان در تمامی ابعاد پیروی از خط اصیل امام خمینی که مظهر روحانیت اصیل و اسلام فقاهت است خواهد بود و یاران امام در حوزه و مجلس و ریاست جمهوری دولت یاوران بر حق و سازش ناپذیر این خط روشنگر و راه رهایی مستضعقین از بند مستکبرینند.
جمله زیبای ان الحیوة عقیدة و الجهاد بیانگر اهداف ماست که زندگی غیر ازجهاد در راه عقیده و ایدئولوژی اسلامی پوچ است. بهترین یاران مکتب در یان راه جان باختند و روانه کوی عشق شدند از جملهه بهشتی و هفتاد و دو تن ، رجایی و باهنر، قدوسی و مدنی، دستغیب و هاشمی نژاد ، آنان از دینشان با تمام وجود دفاع کردند تا قانون خدا بر جای بماند و اجرا گردد ماهم با شهیدان بزرگوار پیمان بسته ایم که واژه شهادت را قداست بخشیم و خونمان گواه این مدعاست.
 ***************

توصيه اي چند به پدر و مادرم:

عزيزان من اگر خدا شهادت در راه خود را ارزاني من نمود از شما مي خواهم كه در فراغم صبر داشته باشيد. نكنید اعمالي را كه دشمن از آن خوشحال شود هر قطره اشكي از شما و هر زاري از شما منافقان سيه دل و كافران دون را خوشحال خواهد نمود.
چون كوه استوار و پرصلابت در برابر تمامي گرد و بادهاي حوادث زندگي باشيد اميدوارم از نافرماني من نسبت به شما ناراحت نباشيد چون فرمان خدا و امام زمان «عج» و نايب بر حقش از هر فرماني بالاتر است، اميدوارم مرا ببخشيد و حلالم كنيد.
برايم مجلس پرخرج نگيريد و مخارج كفن و دفنم را از مقدار پولي كه دارم برداريد و بقيه را بدهيد برايم نماز قضا بخوانند.
نماز را بعنوان عامل بازدارنده از گناه و تشكر از خالق هستي بخاطر نعمتهاي بيشمارش و همچنين ستون دين بپاي داريد و سعي كنيد بجماعت برگزار شود.
به خواهرانم: شما بايد همچون زينب (س) ادامه دهنده راهم باشيد و حجاب تنها سلاح شما در برابر عفريت فساد است و پدر و مادر را بعد از مرگم آرامش بخشيد و نگذاريد دلتنگ شوند.
به برادرانم: از خط اصيل اسلام فقاهت كه امام خميني وارث بحق آن مي باشد پيروي كنيد و نگذاريد كه سلاح از دست رزمندگان بر زمين بيفتد بايد كه بر خصم خيره سر شوريد تا مستضعفين از بند مستكبرين رهايي يابند از عمو و زن عمو بخاطر زحمتهايي كه برايم كشيده اند تشكر كنيد.