شهيد طاهر افلاكي‌

 
شهيد طاهر افلاكي‌ فرزند حسن‌ به‌ سال‌ 1343 در روستاي‌ كلاشم‌ پائین شهرستان فومن  به‌ وجود هستي‌ نهاد. پس‌ از گذران‌ دوره‌ كودكي‌، وارد مدرسه‌ شد و تا ششم‌ ابتدايي‌ قديم‌ به‌ ادامه‌ي‌ تحصيل‌ پرداخت‌.
پس‌ از آن‌، دست‌ از تحصيل‌ كشيد و از روي‌ علاقه‌، به‌ تراشكاري‌ اتومبيل‌ روي‌ آورد و مدتي‌ در اين‌ حرفه‌ مشغول‌ كار گرديد. پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ و تشكيل‌ نهادهاي‌ انقلابي‌، به‌ عضويت‌ نهاد بسيج‌ درآمد و پس‌ از مدتي‌ كوتاه‌، از طرف‌ واحد بسيج‌ سپاه‌ فومن‌ به‌ مناطق‌ جنگي‌ اعزام‌ گرديد و در جبهه‌ي‌ مريوان‌ مستقر شد. مدتي‌ را در مبارزه‌ با متجاوزين‌ عراقي‌ بسر برد، تا اينكه‌ در پنجم‌ آبان‌1361، توسط‌ اعضاي‌ حزب‌ كومله‌ كردستان‌ در مريوان‌ به‌ شهادت‌ رسيد و با شهادت‌ خود در راه‌ خدا، زندگي‌ دنيوي‌ را به‌ پايان‌ برد و به‌ دنياي‌ باقي‌ شتافت‌.
در فرازي‌ از وصيت‌نامه‌ي‌ اين‌ شهيد مي‌خوانيم‌: «خدايا شهادتم‌ را در راه‌ اسلام‌ و قرآن‌ كه‌ خاري‌ درچشم‌ دشمنان‌ است‌ بپذير. اي‌ مادر مهربان‌ و عزيزم‌، سلام‌ مرا بپذير و حلالم‌ كن‌. مبادا از فقدان‌ من ‌گريه‌ كني‌».
 
اين اعجاز بزرگ   و اين پيروزي بي نظير و اين جمهوري اسلامي محتاج به حفظ و نگهباني است (امام خميني)
تا حال مرده بودم و اين لحظه آغاز جهاد و شهادت است و اين احساس را در خود مي بينم كه تازه دارم متولد مي شوم و زندگي جاويدان خود را آغاز مي كنم شهادت انسان را به درجه اعلاي ملكوتي مي راسند و چقدر شهادت در راه خدا زيباست و مانند گل محمدي مي ماند كه با وارشان خون پاك شهيد از آن مي پويند خدايا شهادتم را در راه اسم و قران كه خاري در چشم دشمنان است بپذير اي مادر مهربان و عزيزم سلام مرا بپذير حلالم كن مبادا در فقدان من گريه كني در بالاي خانه مان پرچمهاي سبز سوار كن و افتخار كن كه فرزندت در ره خدا به اين مقام بزرگ رسيده است اي پدر ارجمندم مرا حلال كن و با استقامت صبر و شكيبايي از انقلاب اسلامي دفاع كن مبادا روحيه خود را ببازي و گريه كني چون گريه تو باعث ناراحتي من است و به دعاي خيل پاسداران و رزمندگان اسلام در هر كجاي جهان باشي اي خواهر مسلمانم تو نيز زينب زمان باش و در راه خدا مبارزه كن اي برادر عزيزم راه خدا بهترين و برترين راه ماست پوينده و كوشنده اين راه باش اي امت شهيد پرور ايران تنها راه نجات اسلام و رهايي مستضعفين و پيروزي نهايي پشتيباني قاطع و بی دريغ خود را از دولت جمهوري اسلامي و پيوستن به خدا امام كه همان خط اصيل اسالم و محمد(ص) است در هر كجا هستيم از روحانيت مبارز دفاع كنيم تا اسلام را به تمام جهانيان بشاسانيد خون شهيدان را پايمال نكنيد از توطئه هاي دشمن آگاه باشيد و هيچ وقت امام عزيز رهبر انقلاب را تنها نگذاريد مرا كه هر كجا كه مي خواهيد دفن كنيد اين را بدانيد كه اگر شهيد شوم امام حسين را مي بينيم و اگر زنده ماندم قبر او را مي بينم.
آن آبديده را رنگ عوض نمي كند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمي كند.
بگو با منافقان به كوري دو چشمان عوض نمي كند
پيرو خط رهبر رنگ عوض نمي كند
 
 
ديگر عرضي ندارم پس شما را به خداي بزرگ مي سپارم.
  ـ طاهر افلاكي