شهيد سيد حسين‌ بقايي‌ نژاد

طلبه‌ پاسدار شهيد سيد حسين‌ بقايي‌نژاد فومني‌ فرزند سيد مصطفي‌ به‌ سال‌ 1343 در شهر فومن‌، درخانواده‌اي‌ مذهبي‌ چشم‌ حق‌ بين‌ به‌ جهان‌ گشود.
تحصيلات‌ خود را همانند برادر شهيدش‌ سيد حسن‌ تا پايه‌ي‌ سوم‌ دبيرستان‌ در رشته‌ي علوم‌ تجربي ‌ادامه‌ داد. پس‌ از آن‌ براي‌ فراگيري‌ احكام‌، اصول‌ و مباني‌ مكتب‌ اسلام‌ وارد حوزه‌ علميه‌ گرديد و بعدهم‌ به‌ عضويت‌ رسمي‌ سپاه‌ پاسداران‌ فومن‌ درآمد. مدتي‌ در اين‌ نهاد مشغول‌ فعاليت‌ بود، تا اينكه‌ ازطريق‌ اين‌ نهاد عازم‌ جبهه‌ گرديد و جبهه‌ را مكاني‌ براي‌ تزكيه‌ نفس‌، آرامش‌ وجود و رسيدن‌ به‌ آمال ‌و آرزوهاي‌ خويش‌ دانست‌.
اين‌ عاشق‌ اسلام‌ و امت‌، پس‌ از حضوري‌ سبز و فعال‌ در ميادين‌ نبرد، درست‌ به‌ فاصله‌ چند روز بعداز شهادت‌ برادرش‌، در تاريخ‌ بيستم   دي‌ 1365 در منطقه‌ي‌ شلمچه‌ براثر اصابت‌ تركش‌ به ‌ناحيه‌ي‌ پهلو و شكم‌ به‌ شهادت‌ رسيد و به‌ لقاءالله‌ پيوست‌. پيكرش‌ پس‌ از چند روز، توسط‌ پدرش‌ در تهران‌ شناسايي‌ و بعد از انتقال‌ به‌ فومن‌، تشييع‌ و در گلزار شهداي‌ فومن‌ به‌ خاك‌ سپرده‌ شد.
شهيد بقايي‌نژاد از نظر اخلاقي‌، مهربان‌ و خوش‌ اخلاق‌ و بسيار متدين‌ بود. به‌ فرايض‌ ديني‌ و واجبات‌ توجه‌ داشت‌ و مزين‌ به‌ اخلاق‌ اسلامي‌ بود. هميشه‌ سعي‌ مي‌كرد كه‌ كارهايش‌ در راه‌ خدا وبراي‌ خدا باشد. گوشه‌اي‌ از وصيت‌ نامه‌اش‌ چنين‌ رقم‌ خورده‌ است‌: «واي‌ به‌ حال‌ كسي‌ كه‌ دين‌ را وارونه‌ جلوه‌ دهد. آنچه‌ را كه‌ خودتان‌ امر و نهي‌ مي‌كنيد، بهتر عمل‌ كنيد. بايد بدانيم‌ كه‌ همه‌ عالم‌،محضر خداست‌ و ما نيز در محضر خدا هستيم‌. آنچه‌ را عمل‌ مي‌كنيد، فقط‌ براي‌ رضاي‌ خدا انجام ‌دهيد. هميشه‌ پيرو ولايت‌ فقيه‌ باشيد.»
درقسمتی از وصیت نامه شهید می خوانیم
.... ... وای به حال کسی که دین را وارونه جلوه دهد. آنچه را که خودتان امر و نهی می کنید بهتر عمل کنید. باید بدانیم که همه عالم محضر خداست. ما نیز در محضر خداهستیم . آنچه را عمل می کنید فقط برای رضای خداانجام دهید. مثل همیشه پیرو ولایت فقیه باشید . خدارا، خدارا، چه در بیرونتان و چه در درونتان هرگز فراموش نکنید . و همیشه از خدا بخواهید که در خدمت به دین اسلام باقی بمانید و تا آخرین لحظات حیات خویش همیشه و همه حال از اسلام و انقلاب اسلامی تلاش و کوشش و پاسداری کنید.

 وصیت ناه شهید

بسم الله الرحمن الرحيم
"الذين آمنو و هاجروا و جاهدوا في سبيل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عند الله و اولئك هم الفائزون"
"آنانكه ايمان آوردند و از وطن هجرت گزيدند و در راه خدا با مال و جانشان جهاد كردند، آنها را نزد خدا مقام بلندي است و آنان رستگاران دو عالمند."
با حمد و سپاس بر پروردگار عالميان، كه بهترين تسبيح و تمجيد مخصوص اوست و با سلام بر اولياء و اوصياء خدا علي الخصوص فاطمه زهرا (س) سيده نساء العالمين و امام المتقين علي (ع) و با سلام بر سيدالشهداء آقا امام حسين (ع) آموزگار ايثارگران و عاشقان راه خدا و با تحيات الهي بر امام الانس و الجن، حجه ابن الحسن العسكري (عج) كه با ظهورش كجي ها، راست و خود محوري ها به راه قرآن برميگردد، و بالاخره سلام بر رهبر كبير انقلاب كه از فريادش، خفتگان بيدار گشته و ظالمين بلرزه مي افتد و سلام بر شهداي عزيز اسلام از صدر اسلام تا امروز.
بارالها، اي تنها معبودي كه همه چيز از تو و بازگشت همه بسوي توست. اي تنها کسی كه به تمام درونها و سرها آگاهي و از قلبها باخبري. اي خدائي كه تمام اعمال بايد براي رضاي تو باشد، اكنون كه در حال نوشتن وصيت نامه هستم، تو ميداني كه در درونم چه ميگذرد و توجه دلم به چه چيز است. تو خود ميداني كه چه كساني در اين مدت در كنارم بودند و حال نيستند و در بستر آرميده اند و شفايشان را فقط از تو مي خواهند و به مصلحت تو ميانديشند.
الها، نمي دانم بعداز نوشتن وصيت جسم غرق در گناه و معصيت من چه مي شود. ميدانم لياقت شهادت را ندارم ولكن خدايا تو آنچه عطا ميفرمايي، لياقت مي بخشي، خدايا در روز قيامت و در آن عالم برزخ، رسوايم مفرما. همين مرا بس كه در نزدت شرمسارم. اميدم به توست. خودت بهتر از من از درونم آگاهي و خواسته ي درونيم را ميداني. خدايا شهادت را نصيبم فرما.
اين را ميدانم كه اگر شهيد گشتم بسوي تو مي آيم و در عزت رحمتت قرار مي گيرم و غير از شهادت نميدانم چه حسابي را بايد پس بدهم.
خودت ميداني مرا همين بس كه تو آگاهي براي چه به جبهه آمده ايم. خواسته ام بخدا وابسته باشم و غير از تو به ديگري توسل نجويم. نه لفظي دارم و نه كلامي كه بتوانم به بهترين نحو تو را ستايش نمايم. هرچه هست از عنايت توست.
چه بسا با اعمال بدم از رحمتت دور گشته ام. ولي مهر و لطفت مرا متوجه خود ساخته و در تمام گرفتاريها بفريادم رسيده اي.
اي عزيزان، اي بزرگان، اي مؤمنين و اي مسلمين، آنچه را كه مي خواهم وصيت كنم، قرآن و نهج البلاغه قبل از هر وصيتي سفارش فرموده اند. از حضرت رسول (ص) وصيت شده كه بايد از قرآن و عترتش پيروي كرد. از علي (ع) و فاطمه زهرا (س) آمده است كه بايد از امام زمان (عج) پيروي كرد و در غياب ايشان از ولايت فقيه.
اي مردم، همه حلالها و حرامها، كجيها و راستيها در قرآن سفارش شده است و آنچه موجب تقرب بخدا و دوري از اوست آمده است. بايد به اينها چنگ بزنيد. بصورتي كه در ميانتان حاكم باشند. سعي و مجاهدت كنيد به آنچه از سوي خدا به شما امر شده است، جامه عمل بپوشانيد. از روي هوي و هوس عمل نكنيد. طبق موازين قرآن عمل كنيد.
اي برادران، بدانيد آنچه ما را از وادي عبادت و بندگي دور مي افكند يا جهلمان است و يا اسير هوي و هوس گشتن ما.
شماها كه قرآن را با دليل و برهان محكم پذيرا گشته ايد، بر احكام و اوامرش محكم عمل كنيد. در مقابل دشمنان اسلام در هر كجا ميباشند هوشيار و بيدار باشيد. مبادا دينتان مورد تجاوز قرار گيرد. جز در راه حق، كه نوري است بسوي پروردگار عالميان، راهي ديگر را نپذيريد.
اي خواهران و برادران، دين اسلام به شخص نيست، اسلام آن است كه از سوي رسول خدا (ص) و ائمه معصومين گفته شده است. مبادا بخاطر شخصي از دين روي گردان گرديد. واي بحال كسي كه دين را وارونه جلوه دهد. آنچه را كه خودتان امر و نهي ميكنيد، بهتر عمل كنيد. بايد بدانيم و بفهميم كه همه عالم محضر خداست و ما نيز در محضر خدا هستيم. آنچه را عمل مي كنيد
فقط براي رضاي خدا انجام دهيد.
اي همكيشان، هم دينان، همانطوريكه ديگر شهدا سفارش كرده اند من نيز درباره رهبرم سفارش مي كنم. براستي بدانيد كه ما اين نعمت بزرگ الهي را نشناخته ايم و تنها خدا مي داند كه او كيست و امام زمان (عج)، آنچه را من مي دانم اين است كه در دين او استوار گشتم و پيرو و مقلد او گشتم. شما نيز چنين باشيد. امام ما بحث وارث حسين (ع) است.
در عالم خواب، شهدا را خواب ديدم كه در نماز به امام اقتدا كرده اند و با او بركو؟ رفتند. يك لحظه او را رها نكنيد و انديشه دست كشيدن از او را به خودتان راه ندهيد. آنچه را كه امر ميفرمايد مو به مو عمل كنيد كه: "اطيعوا ... و اطيعوالرسول و اولي الامر منكم" تا آنجا كه توان داريد شكرگذار اين نعمت الهي باشيد. مبادا كفران نعمت كنيد و او از ميانتان برود.
اي جميع برادران حزب ا... آنطوريكه خشنودي و رضاي خداست، عمل كنيد. مثل هميشه كه در صحنه بوديد و امروز هم كه هستيد، باز باشيد. آنچه كه لطف پروردگار عالم در آن كثير است، از آن شماست.
مثل هميشه پيرو ولايت فقيه باشيد. خدا را، خدا را، چه در بيرونتان و چه در درونتان، هرگز فراموش نكنيد و هميشه از خدا بخواهيد كه خدمت به دين اسلام باقي بمانيد و تا آخرين لحظات حيات خويش هميشه و در همه حال از اسلام و انقلاب اسلامي با تلاش و كوشش پاسداري كنيد. توسل جستن به ائمه معصومين اين انوار الهي را كه عامل هدايت بسوي كمال حقيقي هستند را بشما سفارش مي كنم.
دعاهايتان را در مساجد و علي الخصوص در مهديه هايتان برگزار كنيد. از خدا تعجيل در ظهور آقا امام زمان (عج) را خواهان باشيد. او به اذن پروردگار عالميان خواهد آمد. ولي خواستنتان نه با زبان بلكه بايد با عمل باشد. زيرا امروز عمل ماست كه ايشان را محجوب كرده است. پس بايد عمل با اخلاق و صدق و صداقت انجام داد تا آقا بيايد. چونكه جهان شيعه در انتظار اوست. همه شما را به نيت اخلاص، عمل به اخلاص، تقوي، صبر و پاسداري سفارش مي كنم.
جوانان و نوجوانان را گرم در آغوش بگيريد و حالت جذب بخود داشته باشيد نه دفع. واي بر آنانيكه خود را در تاريكي فرو برده اند. اكنون كه نور خدا در تجلي است، خودتان را نجات دهيد و از تاريكي بيرون آئيد و از آنانيكه اين دنيا را گذراندند پند و عبرت بگيريد.
عزيزان، برادران و خواهران، طبق سفارش قرآن بين خودتان مهربان باشيد و با كفار به شدت مقابله كنيد. واي به ديده ايكه ظالم را مي بيند كه بر مظلوم ظلم مي كند و خود را به نديدن زند. و واي بر شنونده اي كه فرياد مظلوم را شنيده و خود را به نشنيدن بزند. واي به دينداري كه دينش را به يغما ميبرند و او دست روي دست گذاشته باشد و تماشا كند. براستي اينگونه افراد چگونه بايد جواب بدهند. اي كسانيكه بانگ الله اکبررا مي شنويد، از خانواده هاي شهداء، مفقودين و مجروحين، پند بگيريد و هجرت كنيد. واي از آن روزيكه خانواده هاي شهداء، همسران شهداء شاكي شوند. و واي از آن ساعتي كه رهبر ما و قرآن ما و امام زمان از ما شاكي باشند. اكنون شهدا به مقصد رسيده اند. همان مكاني كه همه بايد بيايند. (از چند روز دنيا به جهان بقاء) پس خوشا به حال آنانكه در حال سفر آنچه را كه بايد ميكردند در طاعت و بندگي، كردند و بنده ي خدا شدند. راستي چه زيباست كه در بهترين لحظات بندگي جسم را هديه كنيم و در راه خالق كه صاحب همگي ماست، خونمان ريخته گردد. آنهم با شور و عشق.
خدايا آن مرگي را كه حضرت علي (ع) بهترين مرگ ميدانست نصيب ما بفرما. اي خانواده هاي شهداء، اي بزرگواراني كه بزرگي شما در نزد پروردگار عالميان است، شما در نزد پروردگار عزت داريد. سفارشي ندارم مگر اينكه عزتتان را حفظ كنيد. چنانكه صبر كرده ايد بازهم صبر كنيد و استقامت كنيد كه از صبر و استقامت شما دشمن به زانو افتاده است. اگر از اينجانب كوتاهي ديده ايد و تاكنون به آنچه كه فرزندان شما وصيت كرده اند عمل نكرده ام طلب عفو دارم.
شما خانواده هاي شهداء مپنداريد كه لحظه اي نبوده شما را ببينم و بي تفاوت باشم. خدا از درونم آگاه است كه وقتي ساك بدست مي گرفتم و به مرخصي مي آمدم احساس ديگري داشتم. اميدوارم كه در نزد خداوند تبارك و تعالي و ائمه معصومين و عزيزان شهدا در روز قيامت سربلند باشم.
و اما خواهرانم و پدرم، هرگاه برايم دلتنگ شديد به ياد خانواده هاي شهداي ديگر باشيد. خواهرم به هنگاميكه تدريس ميكني، به دانش آموزان ياد بده كه چرا بايد قلم گرفت و برعليه چه كسي بكار برد. و تو اي پدرم كه برايم زحمت كشيدي. بخاطر وجودت از خدا شكر ميكنم. خدايا مرا جزء شهدا قرار ده. آمين يا رب العالمين
بنده خدا سيدحسين بقائي نژاد