شهید علی ثابت قدم

شهيد علي‌ ثابت‌ قدم‌ قلعه‌ رودخاني‌ فرزند مراد به‌ سال‌ 1321 در روستاي‌ قلعه‌رودخان شهرستان فومن‌ به‌ دنيا آمد.دوران‌ كودكيش‌ را در محل‌ زادگاهش‌ سپري‌ نمود و پس‌ از آن‌، به‌ خواندن‌ و نوشتن‌ همت‌ گمارد و به ‌همين‌ مقدار اكتفا كرد.
دوره‌ نوجواني‌ و جواني‌ را در كار كشاورزي‌ و زراعت‌ گذراند و پس‌ از آن‌ به‌ خدمت‌ سربازي‌ رفت‌ و خدمت‌ دو ساله‌ خود را به‌ اتمام‌ رساند. در سالهاي‌ اوج‌ انقلاب‌، به‌ جمع‌ مردم‌ پيوست‌ و با آگاهي ‌كامل‌ و عشق‌ به‌ امام‌ و انقلاب‌، به‌ فعاليت‌هاي‌ انقلابي‌ روي‌ آورد. پس‌ از پيروزي‌ انقلاب،‌ از اعضاي‌ مؤثر انجمن‌ اسلامي‌ و پايگاه‌ بسيج‌ محل‌ بود، تا اينكه‌ با آغاز جنگ‌تحميلي‌ به‌ عضويت‌ سپاه‌ فومن ‌درآمد و در حفظ‌ دستاوردهاي‌ انقلاب‌، از هيچ‌ كوششي‌ دريغ‌ نورزيد.
بنابر احساس‌ وظيفه‌ و مسئوليتي‌ كه‌ در قبال‌ ميهن‌ مي‌كرد، در فروردين‌ 1361 داوطلبانه‌ به‌ جبهه ‌اعزام‌ شد و در استان‌ خوزستان‌ مستقر گرديد. شهيد ثابت‌ قدم‌، مدتي‌ در منطقه‌ي‌ خرمشهر كه‌ در آنوقت‌ به‌ اشغال‌ عراقي‌ها درآمده‌ بود، جنگيد، تا اينكه‌ در دوازدهم‌ ارديبهشت‌ 1361 در عمليات ‌بيت‌المقدس‌ به‌ فيض‌ شهادت‌ رسيد و عاشقانه‌ به‌ ديدار محبوبش‌ شتافت‌.
 

وصيت نامه پاسدار شهيد علي ثابت قدم

بسم الله الرحمن الرحيم
 ما در مقعيتي قرار گرفته ايم كه نگهداري و گسترش دين پيش اسلام بدوش ما قرار گرفته است و بايد به نحو احسن از اين انقلاب اسلامي حمايت نمائيم و چون ياران حسين(ع) كه خونشان نهال اسلام را پرورش داد و ما هم بايد با قطره قطره خون خويش در اين زمان به رهبري حسين زمان حضرت امام خميني بايد نهال اسلام را آبياري نمائيم و چون ابر قدرتهاي شرق و غرب و ايادي داخلي و خارجيشان اسلام را سد راه منافع پليد شيطاني خويش مي دانند به جنگ اسلام آمده اند تا نگذارند نداي اين انقلاب به گوش مستضعفين جهان برسد و آنها را از بندگي ابر قدرتها نجات بدهد و اين ماموريت پليد شيطاني را به صدام بعثي كافر داده اند و من طبق وظيفه شرعي و اسلامي خويش كه امام فرمود بايد هر چه زودتر مسئله جنگ خاتمه پيدا كند به جبهه رفتم.اما پيام من به شما مردم هشيار اين است كه قدر رهبر خويش امام خميني را داشته باشيد و به رهنمودهاي اين مرد خدا توجه و عمل نمائيد مبادا بلائي را كه ياران امام علي(ع) بر سر اين امام بزرگوار آوردند شما هم همچون آن بي وفايان به حرفهاي امام توجه نكنيد و امام خميني را تنها نگذاريد و همچنين تقاضا دارم كه هميشه به امام و ولايت فقيه وفادار باشيد و مثل مردم كوفه خداي نكرده نباشيد و بايد مستحضر باشيد كه راه ما راه حق است و چه بكشيم و چه كشته بشويم پيروز و پيش خداي ما سپيد روي هستيم و انقلاب پستي و بلندي دارد كمبود دارد. جنگ دارد و در مقابل مشكلاتي كه در راه انقلاب است. صبر و مقاومت نمائيد تا بر مشكلات فائق آيند و همچنين متوجه باشيد كه مبادا ضد انقلابيون داخلي و خارجي اين كافران و مشكران از جدايي خبر دستاوردهاي اين انقلاب عظيم را به بازيچه و نابودي بكشند و تمام كساني كه از من بدي ديده اند مرا ببخشند و به من رضايت بدهند.
پيام من به والدين بزرگوار و ارجمندم اين است از اينكه در راه خدا شهيد گشته ام گريه و زاري نكنند چون والدين شهدا اينكه فرزندي تربيت كرده و در راه اسلام به قرباني داده اند اجز بزرگي دارند كه با ناراحتي شما اين ثواب مبادا نصيب شما نگردد. پيام من به همسرم اين است كه اي همسرم شما در اين مدت عمرم براي من يك همدم و همراهي محترم در راه رسيدن به خدا بوده اي و از اينكه براي خدمت به مسلمين مرا تشويق مي كردي از تو بسيار خوشنود و راضي مي باشم اما همسرم مسئوليت بزرگي در دوش تو است و آن تربيت بچه ها است و اميدوارم فرزندانم را طوري تر بيت كني كه جزء پيروان صديق امامان و معصومين و ولايت فقيه و ادامه دهنده راه شهدا باشند و سفارش من به پسرم علي ثابت قدم است از آنجائي كه روحانيت در مدت 1300 سال هميشه پرچمداران صديق اسلام بوده اند و اسلام را تا حالا زنده نگهداشته اند دوست دارم بعد از گرفتن ديپلم به حوزه رفته و تو نيز همراهي از اين غافله پرتلاش و كوشش در راه دين و اسلام باشي و پيام من به تو و ديگر فرزندانم اين است كه پيرو امامان و معصومين و ولايت فقيه باشيد و براي خدمت به اسلام و انقلاب از هيچ تلاش و كوششي دريغ ننمائيد و چون شما محصل هستيد به دوستان توجه داشته باشيد و در سنگر مدرسه و كلاس انقلاب و السلام را پاسداري نمائيد چون جامعه در آينده به شماها سخت نيازمند است و پيام من به دخترانم اين پست كه از زندگاني حضرت فاطمه(س) و زينب عليه السلام درس عبرت بگيرند و جزء خدمتگذاران به اسلام باشيد. اما پيام من به همرزمان اين است كه وحدت كلمه داشته باشند از اختلافات جزئي اجتناب كنيد كه سرانجام اختلاف نابودي است و به اسلام و امام و ولايت فقيه وفادار باشيد.
جان شما و جان امام.
با قطره قطره خونم مي نويسم خميني رهبر
وسلام مورخه 6/2/61