شهيد محمدصادق‌ پورعيسي‌

شهيد محمدصادق‌ پورعيسي‌ گيگاسري‌ فرزند محمد به‌ سال‌ 1346 در روستاي‌ گيگاسر شهرستان فومن قدم‌ به‌ جهان‌ گذارد. وي‌ تا قبولي‌ پايه‌ي‌ دوم‌ راهنمايي‌ به‌ درس‌ و تحصيل‌ پرداخت‌ و به‌ همين‌ مقدار اكتفا نمود.
بعد از اين‌ به‌ عضويت‌ نهاد بسيج‌ درآمد و پس‌ از مدتي‌ فعاليت‌ در زمينه‌هاي‌ مختلف‌، در خردادماه ‌1363 از سوي‌ واحد بسيج‌ سپاه‌ فومن‌ به‌ منطقه‌ جنگي‌ جنوب‌ كشور اعزام‌ گرديد و در استان ‌خوزستان‌ مستقر شد. اين‌ شهيد والامقام‌ در مناطق‌ جنگي‌ اين‌ استان‌ در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ به‌ انجام ‌وظيفه‌ مشغول‌ گرديد، از جمله‌ مدتي‌ را در واحد بهداري‌ ستاد لشكر 8 نجف‌ اشرف‌ اهواز گذراند و ازاين‌ طريق‌ به‌ كمك‌ رزمندگان‌ مي‌شتافت‌.
در بيست‌ و يكم‌ تير 1363 هنگامي‌ كه‌ قرار بود از مرخصي‌ چند ساعته‌ شهري‌ خود، جهت‌ استحمام‌ استفاده‌ كند، در بين‌ راه‌ ميل‌ به‌ شنا كردن‌ در آن‌ هواي‌ گرم‌ در وي‌ پيدا شد كه‌ متأسفانه‌ در رودخانه‌ي ‌كارون‌ غرق‌ شد و از اين‌ طريق‌ به‌ لقاءالله‌ پيوست‌.
در فرازي‌ از وصيت‌نامه‌اش‌ آورده‌ است‌: «من‌ در اين‌ برهه‌ حساس‌، وظيفه‌ شرعي‌ و ديني‌ خود دانستم‌ تا آنجايي‌ كه‌ بتوانم‌ وظيفه‌ خود را به‌ اسلام‌ و مسلمين‌ انجام‌ دهم‌...».