شهيد آيت‌ الله‌ خداپرست‌

 
سرباز وظيفه‌ شهيد آيت‌ الله‌ خداپرست‌ سالك‌ معلمي‌ فرزند رسول‌ به‌ سال‌ 1342 در روستاي‌ قلعه‌رودخان‌ شهرستان فومن زاده‌ شد. بعد از وارد شدن‌ به‌ مدرسه‌، تا پايه‌ي‌ دوم‌ ابتدايي‌ نتوانست‌ بيشتر ادامه‌ دهد،از اينرو در محل‌ زندگيش‌ به‌ كارگري‌ و كشاورزي‌ روي‌ آورد و سالها در اين‌ زمينه‌ فعاليت‌ داشت‌.
دوران‌ نوجواني‌ كه‌ همراه‌ با كار و تلاش‌ بود سپري‌ شد، تا اينكه‌ به‌ خدمت‌ سربازي‌ اعزام‌ گرديد واتمام‌ اين‌ دوره‌ را از وظايف‌ خود دانست‌. دوره‌ خدمتش‌ مصادف‌ بود با سالهاي‌ آغازين‌ جنگ‌تحميلي‌، از اينرو پس‌ از طي‌ مراحل‌ آموزشي‌، بنابر ضرورت‌ و اوضاع‌ وقت‌، به‌ سوي‌ جبهه‌ اعزام‌گرديد و خود را به ميادين‌ نبرد رسانيد.
اين‌ شهيد بزرگوار در بانه‌ي‌ كردستان‌ به‌ خدمت‌ و انجام‌ وظيفه‌ مشغول‌ بود كه‌ در تاريخ‌ پانزدهم‌ مهر1362 در اثر درگيري‌ با اشرار مسلح‌ حزب‌ كومله‌ كردستان‌، بدست‌ اعضاي‌ اين‌ حزب‌ غيرقانوني‌ به‌شهادت‌ رسيد و از اين‌ طريق‌ به‌ ديدار معبودش‌ شتافت‌.
در بخشي‌ از وصيت‌ نامه‌اش‌ مي‌خوانيم‌: «... برادران‌ و خواهران‌ گرامي‌ام‌، وظايف‌ اعتقادي‌ واسلامي‌ خود را به‌ نحو احسن‌ انجام‌ دهيد، تا خدا از شما دور نشود. پشتيبان‌ ولايت‌ فقيه‌ با شيد و لحظه‌اي‌، امام‌ و انقلاب‌ را تنها نگذاريد...».