شهيد حمزه‌ رادمنش‌

 
پاسدار شهيد حمزه‌ رادمنش‌ فرزند احمد به‌ سال‌ 1364 در شهر رشت‌ ديده‌ به‌ جهان‌ گشود. از آنجايي‌ كه‌ خانواده‌اش‌ در شهرستان‌ فومن‌ زندگي‌ مي‌كردند، از اين‌ رو مدتي‌ را به‌ همراه‌ خانواده‌ در روستاي‌ شولم‌ و سپس‌ شهر فومن‌ گذراند و هنوز يكسالش‌ تمام‌ نشده‌ بود، كه‌ به‌ علت‌ موقعيت‌ شغلي‌ پدر، به‌ رشت‌ رفته‌ و در حافظ‌ آباد اين‌ شهر سكونت‌ اختيار نمودند.
شهيد رادمنش‌ پس‌ از گذران‌ دوره‌ كودكي‌، وارد مدرسه‌ شد و تحصيل‌ خود را در مدرسه‌ غيرانتفاعي‌ سروش‌ رشت‌ آغاز نمود. مقاطع‌ دوم‌ تا چهارم‌ را در دبستان‌ شهيد نجفي‌ و مقطع‌ پنجم‌ ابتدايي‌ رانيز در دبستان‌ حسن‌ حجتي‌ واقع‌ در محله‌ي‌ چمارسراي‌ رشت‌ گذراند.‌ پس‌ از آن‌ وارد مدرسه‌ راهنمايي‌ گرديد و بعد از اتمام‌ اين‌دوره‌، در رشته‌ي‌ رياضي‌ فيزيك‌ در دبيرستان‌ شاهد رشت‌ به‌ ادامه‌ي‌ تحصيل‌ پرداخت‌. او تا سال‌ سوم ‌دبيرستان‌، در مدرسه‌ي‌ شاهد بود، ولي‌ براي‌ اخذ مدرك‌ پيش‌ دانشگاهي‌ خود، به‌ دبيرستان‌ خوارزمي‌ رفت‌.
در سال‌ 1382 براي‌ نخستين‌ بار، در كنكور سراسري‌ شركت‌ نمود و توانست‌ در كارداني‌ صنايع‌ شيميايي‌ دانشگاه‌ اقليد فارس‌ قبول‌ شود، اما صرف‌نظر نمود و بار ديگر، در سال‌ 1383 در كنكور سراسري‌ شركت‌ كرد و اين‌ بار در رشته‌ي‌ مترجمي‌ زبان‌ خارجه‌ دانشگاه‌ آزاد لاهيجان‌ قبول‌ شد، ولي‌ باز هم‌ به‌ دانشگاه‌ نرفت‌، تا اينكه‌ سرانجام‌ در هشتم‌ اسفند ماه‌ همان‌ سال‌، وارد نيروي‌ دريايي‌سپاه‌ پاسداران‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ گرديد.
دوره‌ عمومي‌ شش‌ ماهه‌ پاسداري‌ را در مركز آموزش‌ تخصصي‌ دريايي‌ زيباكنار، طي‌ كرد و سپس‌ براي‌ دوره‌ افسري‌ در رشته‌ي‌ مكانيك‌، وارد دانشگاه‌ امام‌ حسين‌ (ع‌) شهرستان‌ چالوس‌ گرديد و حدود دو سال‌ نيم‌، در آنجا مشغول‌ تحصيل‌ شد. همزمان‌ با تحصيل‌، دوره‌ كارآموزي‌ را در بندرعباس‌ و جزيره‌ قشم‌ به‌ مدت‌ چهار ماه‌ گذارند و بعد از تقسيم‌ در آن‌ يگان‌، وارد منطقه‌ يكم‌ دريايي‌ بندرعباس‌ گرديد و بطور رسمي‌ در اين‌ ارگان‌ مشغول‌ به‌ كار گرديد.
شهيد رادمنش‌ در دوران‌ خدمت‌ خود، در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ به‌ انجام‌ خدمات‌ مي‌پرداخت‌، تا اينكه ‌سرانجام‌ در حين‌ اعزام‌ به‌ منطقه‌ عملياتي‌ النازعات‌، در ششم‌ آذر 1385 از مسير تهران‌ به‌ بندرعباس‌با گروهي‌ از نظاميان‌ بود كه‌ بر اثر سقوط‌ هواپيماي‌ ، به‌ درجه‌ي‌ رفيع‌ شهادت‌ نايل‌آمد و در اين‌ سانحه‌، به‌ سوي‌ معبود خويش‌ به‌ پرواز در آمد. پيكرش‌ در طي‌ مراسمي‌ با شكوه‌ به‌فومن‌ منتقل‌ و در گلزار شهداي‌ كلرم‌ به‌ خاك‌ سپرده‌ شد.