شهيد رحمت‌ الله‌ سلمان‌زاده‌

شهيد رحمت‌الله‌ سلمان‌زاده‌ آبرودي‌ فرزند شادروان‌ ريحان‌ به‌ سال‌ 1331 زاده‌ شد. شش‌ ماهه‌ بود كه‌ پدرش‌ را از دست‌ داد و از آن‌ پس‌ با محبت‌ و زحمت‌هاي‌ مادر رشد و نمو پيدا كرد. پس‌ از طي‌دوران‌ كودكي‌ وارد مدرسه‌ شد و تا حد خواندن‌ و نوشتن‌ مشغول‌ تحصيل‌ شد و به‌ همين‌ مقدار اكتفا نمود.
بعد از اين‌ به‌ كار و تلاش‌ روي‌ آورد و مدتي‌ از راه‌ شباني‌ روزگار مي‌گذرانيد و با سختي‌ وناملايمات‌ زندگي‌ دسته‌ پنجه‌ نرم‌ مي‌كرد، تا اينكه‌ به‌ خدمت‌ سربازي‌ رفت‌ و خدمت‌ دو ساله‌ زيرپرچم‌ ايران‌ را سپري‌ نمود. پس‌ از خاتمه‌ خدمت‌، مجدداً به‌ كار روي‌ آورد و از راه‌ كارگري‌ به‌ زندگي‌ادامه‌ داد، تا اينكه‌ تصميم‌ به‌ ازدواج‌ گرفت‌ و تشكيل‌ خانواده‌ داد كه‌ حاصل‌ آن‌ چهار فرزند مي‌باشد.
پس‌ از شروع‌ جنگ‌ تحميلي‌، وظيفه‌ خود دانست‌ كه‌ نسبت‌ به‌ جبهه‌ و جنگ‌ با متجاوزين‌ بي‌تفاوت ‌نباشد، از اينرو مدت‌ شش‌ماه‌ از عمر خود را در مناطق‌ جنگي‌ گذرانيد و در آن‌ ديار به‌ مبارزه‌ با مزدوران‌ صدامي‌ پرداخت‌. پس‌ از شش‌ ماه‌ جنگ‌، به‌ زادگاهش‌ بازگشت‌ و به‌ مدت‌ چند سال‌ در يك‌ كارخانه‌ چاي‌ به‌ فعاليت‌ پرداخت‌ و پس‌ از آن‌ نيز در يك‌ كارگاه‌ سنگ‌ بلوك‌زني‌ مشغول‌ به‌ كار گرديد. وی عضو بسیج بود.در تاريخ‌ 24/7/1379 زماني‌ كه‌ سپاه‌، رزمايش‌ امداد و نجات‌ را در سطح‌ شهر فومن‌ به نمايش‌گذاشته‌ بود، شهيد سلمان‌زاده‌ براثر انفجار نارنجكي‌ در اين‌ رزمايش‌، دچار سوختگي‌ شديد شد كه‌او را به‌ بيمارستان‌ امام‌ حسن‌ مجتبي‌(ع‌)‌ منتقل‌ كردند و پس‌ از دوازده‌ روز بستري‌، در پنجم‌آبان‌ همان‌ سال‌، در بيمارستان‌ شهيد شد و به‌ لقاءالله‌ پيوست‌. مزار این شهید در گلزار کلرم قراردارد.