شهيد يوسف‌ عزيزي‌

شهيد يوسف‌ عزيزي‌ درويي‌ فرزند غلامحسن‌ به‌ سال‌ 1344 در روستاي‌ رودپيش‌ شهرستان فومن قدم‌ به‌ جهان‌گذارد. دوران‌ كودكي‌ را پشت‌ سر گذاشت‌، تا اينكه‌ وارد مدرسه‌ گرديد و تا پايه‌ دوم‌ نظري‌ به‌ ادامه‌ي‌تحصيل‌ پرداخت‌. در سالهاي‌ انقلاب‌ با برخي‌ از دستاوردهاي‌ آن‌ آشنا گرديد و در همان‌ ايام،‌ در جلسات‌ مذهبي‌ شركت‌ مي‌كرد و روحيه‌ مذهبي‌ خود را تقويت‌ مي‌نمود.
اين‌ شهيد بزرگوار مدتي‌ در پايگاه‌ مقاومت‌ بسيج‌ شهيد بهشتي‌ رودپيش‌ به‌ فعاليت‌ پرداخت‌ و درزمينه‌هاي‌ فرهنگي‌ و عقيدتي‌ نيز فعاليت‌ داشت‌. پس‌ از شروع‌ جنگ‌، براي‌ حراست‌ از ايران‌ عزيز و بااعتماد به‌ نفسي‌ كه‌ ناشي‌ از ايمان‌ و شجاعت‌ او بود، از سپاه‌ پاسداران‌ منطقه‌ي‌ فومن‌ به‌ جبهه‌هاي‌ حق‌عليه‌ باطل‌ اعزام‌ شد و سرانجام‌ در بيست‌ و نهم‌ خرداد 1362 بدست‌ اعضاي‌ حزب‌ دمكرات‌كردستان‌ در مريوان‌، بعد از سه‌ روز اسارت‌ به‌ شهادت‌ رسيد و به‌ ديدار حق‌ شتافت‌. مزار این شهید در روستای رودپیش قرار دارد.
در بخشي‌ از وصيت‌ نامه‌اش‌ مي‌خوانيم‌: «نماز را اول وقت ادا نمائید و همیشه از بسیج و رزمندگان حمایت کنید و حامی انقلاب باشید و نگذارید جنایت کاران غرب و قدرتمندان استعمار گر شرق بر کشور ما حکومت کنند. همه یده واحده شوید تا پرچم اسلام در سراسر گیتی پیروزمندانه برافراشته شود . به امید آن روز ».