شهيد عبدالله‌ عليزاده‌

شهيد عبدالله‌ عليزاده‌ حلقه‌ بسته‌ فرزند علي‌ اكبر به‌ سال‌ 1347 در روستاي‌ ازبر شهرستان فومن قدم‌ به‌ جهان‌ گذارد.اين‌ شهيد عزيز تا قبولي‌ پنجم‌ ابتدايي‌ به‌ پيش‌ رفت‌ و پس‌ از آن‌ به‌ كار و تلاش‌ پرداخت‌ و در كارزراعت‌ و كشاورزي‌ اهتمام‌ ورزيد و در كارهاي‌ منزل‌ نيز، خانواده‌ را ياري‌ داد.
شهيد عليزاده‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌ و روي‌ كارآمدن‌ نهادهاي‌ انقلابي‌، در پايگاه‌ بسيج‌ محل‌ به‌فعاليت‌ مشغول‌ گرديد. پس‌ از شروع‌ جنگ‌، داوطلبانه‌ از واحد بسيج‌ سپاه‌ پاسداران‌ منطقه‌ي‌ فومن‌، به‌ جبهه‌هاي‌ عملياتي‌ غرب‌ كشور اعزام‌ شد و پس‌ از دلاوري‌ها، سرانجام‌ در بيست‌ و يكم‌ فروردين‌1363 در منطقه‌ي‌ مريوان‌، شهيد راه‌ حق‌ شد و به‌ مقام‌ والاي‌ شهادت‌ دست‌ يافت‌.مزاراین شهید در گلزار روستای ازبرقراردارد.
در بخشي‌ از وصيت‌ نامه‌اش‌ مي‌خوانيم‌: «مبادا در شهید شدنم ناراحت شوید باید افتخار کنید که چنین فرزندی در راه خداوند تبارک و تعالی هدیه کردید ما برای شهادت در راه خدا به دنیا آمده ایم . اوست که جان می دهد و جان می گیرد ما فقط امانتی هستیم در دست شما و هر وقت خداوند بخواهد می تواند امانت خود را پس بگیرد ».