شهيد سيدمهدي‌ ميريحيي‌پور

طلبه‌ شهيد سيدمهدي‌ ميريحيي‌پور فرزند سيد يحيي‌ به‌ سال‌ 1342 در روستاي‌ گوشلوندان‌ شهرستان فومن درخانواده‌اي‌ مذهبي‌ ديده‌ به‌ جهان‌ گشود.

 

 از همان کودکی دردامان پدر و مادری پاک و معتقد و عاشق به اهل بیت و ایثار و فداکاری در راه اعتقاداتش را آموخت.مهدی از قبیل مردان بزرگ الهی بود که پیام حسین (ع) را از اعماق تاریخ شنید و این عشق و محبت را در سراسر وجودش مستحکم ساخت تا در لحظه ظهور در میدان انتظار حاضر شود.
اگر ما در دانشگاه کربلا شاهدان نمونه درخشان و تاریخی بودیم و همواره به آن می بالیم و از آن به عنوان یک الگو یاد می کنیم در عصر حاضر و پس از گذشت سالها از حادثه کربلا نوجوانان زیادی به تاثیر از این الگوی مردانگی در راه ولایت مرگ را زیبا می بینندو از خداوند با خواهش و تمنا طلب می نمایند سید مهدی یکی از آنهایی بود که در دوران کودکی در روستا محل سكونتش و در کنار خانواده متعهدش گذرانده بود و تحصیلات خود را تا حدودی در آنجا تکمیل کرده بود.و عازم شهر رشت و حوزه ی علمیه آنجا گردید و مشغول تحصیل شد و به آغاز جنگ عازم میدان نبرد شد.و در مناجاتهای شبانه اش از خداوند طلب شهادت کرد تا با افتخار شهید شدن  در راه ولایت نائل آید سرانجام فرشتگان صدای او را به عرش رساندند و او نیز قرعه به نامش افتاد تا آسمانی شودوبه دیار پرستوهای عاشق کوچ کند و بدین گونه در تاریخ 18 /8 /60 در كرمانشاه  منطقه سرپل ذهاب در محوري از بلند هاي  شیاکو به لشکریان سرخ شهدا پیوست و در جوار حق آرام گرفت. پيكرمطهرش‌ مدتها در منطقه‌ ماند، تا اينكه‌ در هشتم‌ تير 1361 شناسايي‌ گرديد و تحويل‌ خانواده‌اش‌شد و در زادگاهش‌ به‌ خاك‌ سپرده‌ شد.

بسم الله الرحمن الرحيم
وصيت نامه شهيد سيد مهدي مير يحيي پور
بنام الله شروع مي كنم
انا لله و انا اليه راجعون. براستي كه ما همه از آن خدائيم و بسوی او باز مي گرديم.
شهيد قلب تاريخ است و از خون او هزارها شهيد ديگر به وجود مي آيد، سلام به رهبر انقلاب درود بر شهيدان انقلاب و سلام بر مادر و پدر و درود بر شما برادران، مادر جان نگران من نباش اگر تو يك مهدي از دست دادي صدها مهدي بوجود مي آيد پدر تو هم نگران نباش، اگر تو يك پسر از دست دادي آن پسرهاي ديگر را بايد فداي اسلام و قرآن كني مادر تو بايد مثل فاطمه رفتار كني، خواهر من تو هم بايد مثل زينب رفتار كني، مادر چان مدت ها روي من زحمت كشيدي و مرا بزرگ كردي اما مرا براي خدا بزرگ كردي، مرا بزرگ كردي كه من فداي اسلام و قرآن بشوم. من اينجا به جوانان مي گويم جوانان عزيز شما آتيه اين آب و خاك هستيد اگر امروز اسلام در خطر باشد شما حركت نكنيد فردا ديگر دير خواهد شد. پس حركت كنيد بسوي اسلام، چون خدا وعده داده است كه هر كس به من نزديك شود من او را به سوي خود مي آورم، برادران و دوستان از مسجد دور نشويد چون مسجد سنگر ما مسلمانان هست من يك جمله از معلم شهادت حسين(ع) بگويم حسين(ع) فرمود هر وقت اسلام به خطر افتاد بايد جان را فداي اسلام كرد ما امانتي هستيم براي خدا.
پدر و مادر جان من از همينجا با شما خداحافظي مي كنم اميدوارم كه در بهشت با شما ديدار داشته باشم. حال حرفي با خواهرم دارم. خواهرجان تو تنها خواهر من هستي، خواهر جان تو را به خون شهيدان قسم مي دهم كه برادر خود را فراموش نكن هر شب بر سر قبر من بيا و فاتحه بخوان.
خواهر جان به دوستانم بگو مهدي براي اسلام شهيد شد. بگو به آنها كه مهدي عاشق امام زمان(عج) بود، عاشق رهبر بود و بگو به آنها كه مهدي ما مي گفت خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.
خواهر جان تو درس بخوان به پدر و مادر بگو صبر داشته باشيد برادرم به تو مي گويم به بچه ها درس شهادت ياد بدهيد.
سيد مهدي مير يحيي پور